MicroXoc’3 2025

A la tercera edició del MICROXOC es va comptar amb la presència d’Antonio Lafuente amb qui exploràrem la cultura del prototipat, la seva capacitat per gestionar la diversitat, treballar amb el que no està codificat i fomentar la interdisciplinarietat, a diferència de la cultura acadèmica. A més, es va analitzar el valor dels prototips oberts, experimentals i afectius com a eines d’innovació necessàries i factibles. També s’exposaren els principals reptes que han sorgit als tallers de prototipat on ha treballat com les Cuines Cíviques, Laboratoris Ciutadans, Clíniques Ciutadanes i Projectes de Recerca Afectiva.

Pel que fa a l’espai de networking ens va acompanyar Sara Marata i la seva dinàmica del Cercle de sinergies orientada al foment de l’intercanvi d’idees i suport mutu entre els participants. Cada persona va compartir una necessitat o repte, mentre els altres oferiren solucions, recursos o contactes per ajudar a resoldre-les. 

Activitat realitzada en el marc del conveni de col·laboració entre l’APGCC i el Citilab, que té com a objectiu impulsar projectes, iniciatives i accions orientades a la innovació cultural i social a través de la cocreació, la formació i l’experimentació col·lectiva.

Programa

Programació MICROXOC’3 – dijous 27 de Març de 2025 – Citilab (Cornellà de Llobregat).

De 17:45h – Obertura de portes i acreditació

Recull la teva acreditació per assistir a la jornada i aprofita aquesta estona per començar a connectar amb altres professionals.

Agrairem la teva puntualitat.

15 min   Citilab

De 18:00h a 19:00h – Xerrada "La cultura del prototipat com a cultura profana" a càrrec d’Antonio Lafuente.


Xerrada La cultura del prototipat com a cultura profana.

La cultura del prototipat es diferencia de la cultura acadèmica en el fet que és capaç de bregar amb l’heterogeni (diversitat de sensibilitats), amb el fet d’indisciplinar (allò no codificat) i, per descomptat, amb el que és interdisciplinari.

A la primera part de la xerrada Antonio Lafuente defensarà les moltes, factibles i necessàries innovacions que cal esperar de la producció de prototips oberts, experimentals i afectius. A la segona part parlarà de quines han estat les principals dificultats que ha detectat entre els participants involucrats als tallers de prototipat, ja siguin Cuines Cíviques, Laboratoris Ciutadans, Clíniques Ciutadanes o Projectes de Recerca Afectiva.

Idioma: Català

1 h   Citilab

De 19:00h a 20:00h – Dinàmica Cercle de sinergies a càrrec de Sara Marata.

El Cercle de sinergies és una metodologia de col·laboració que fomenta l’intercanvi d’idees i suport mutu entre els participants. En aquesta dinàmica, cada persona comparteix una necessitat o repte, mentre els altres ofereixen solucions, recursos o contactes per ajudar a resoldre-les. Aquest procés crea un ambient de confiança i cooperació, enfortint els llaços entre els membres i demostrant el poder de la intel·ligència col·lectiva. El Cercle de sinergies il·lustra com, treballant junts, podem aconseguir resultats més grans que actuant individualment, generant sinergies que beneficien a tots.

1h   Citilab

20h – Finalització de l’activitat

 

    Citilab

Els MICROXOC són jornades professionals pensades i comissariades per la Comissió de Desenvolupament de l’APGCC

Ponents

Remedios Zafra

Antonio Lafuente

Pepe Zapata

Sara Marata